söndag 2 april 2017

Marius Del 2

Det var ett tag sedan det var ett inlägg om Marius och visst passar det bra med ett sådant en söndag(?). Boken har tagits emot extremt väl och jag har fått många härliga kommentarer via såväl twitter som Facebook samt mail. Många har berömt mig för det arbete, det vill säga de cirka sex års forskning och skrivarbete, som ligger bakom medan andra gillar att man får följa allt från både den romerska sidan och rebellernas dito.

Många har också skrivit och sagt att de uppskattar språket, men att det tog dem cirka 40-50 sidor innan de "knäckte koden". Jag vet att jag har ett speciellt språk (vilket även du borde veta, efter dryga 2,5 års bloggande från min sida), men detta är vem jag är; hur jag skriver. Och, handen på hjärtat; vem tycker, helt ärligt, att Camilla Läckberg håller "hög klass"?



Arbetet med Marius Del 2 fortsätter så fort det finns tid från allt annat som livet lägger vid mina fötter, även om jag har haft en tid med en rejäl skrivkramp. Inte som så att det har stått stilla, men just "den där" känslan/gnistan har saknats vid varje tangentnedslag. Nu har det dock blivit bättre och såväl Marius som Romulus är nu åter nöjda med att återvända från Elysium.

Denna söndag hade jag tänkt bjuda på utkastet till prologen samt de första styckena till kapitel 1 i kommande bok. Då det är ett utkast kan delar komma att justeras och det är absolut fullt möjligt, ja, rimligt, att det finns språkfel eller dylikt. Detta till trots hoppas jag du finner det givande!

"[...]bjuda på utkastet till prologen[...]"

"[...]de första styckena till kapitel 1[...]"

Har du ej Gaius Marius - Roms Tredje Grundare - Novis Homo i din bokhylla? Önskar du ett signerat exemplar (självklart utan någon dum extra kostnad)? Inga problem. Skicka mig ett mail på roms3grundare@gmail.com, så löser vi det.

Har du redan ett exemplar? Vad roligt! Om du vill och har tid skulle jag uppskatta en "offentlig" och, självklart, ärlig recension av dig. Såklart råder inget tvång, men har du ett par minuter över skulle det vara guld värt. Skriv gärna din recension på denna sida.

Önskar dig en trevlig läsning av Marius Del 2.

Marius Victrix!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar